Sinterklaas bezoekt De Koekoek

Niet geheel onverwacht is Sinterklaas gisteren bij ons op bezoek gekomen. Zoals ieder jaar had hij ook zijn pakjes en pietjes weer meegenomen. Ook al was het een grijze dag, Sint vind dat hij de Koekoek niet overslaan mag. Dus maakte hij met kinderen, ouders en personeel er een prachtig feest van en genoot heel veel!

Meester John: “Zo’n feest is echt een cadeautje voor de school! Het brengt je samen; dat is wat het met ons doet. De dag startte wat grijs en druilerig maar dat weerhield onze kinderen, team en ouders er niet van om het Koekoeksplein te bevolken. Uit volle borst werd er gezongen en beleefden wij veel plezier.”

Hoofdpiet Hugo (gr 7) met zijn hulppieten Nina en Sanne waren vroeg paraat en hebben zich de afgelopen twee weken enorm ingespannen. Ze regelden van alles en waren een welkome versterking. Ook vanochtend weer op ons talud. En ja hoor, de kelen waren warm en daar kwam Sinterklaas aan in een bakfiets (CO2-neutraal) met de pieten aan de zijde. Speciaal voor deze gelegenheid werd er vooral aan het milieu gedacht. Dat stond namelijk toch al op de tocht zoals in het lied van meester Bert te horen was.

En als sluitstuk hebben we voor onze Fenna (Clement) gezongen. Zij viert samen met de Sint haar verjaardag. Een mooie afsluiting om het feest binnen voort te zetten.