Jeugdgezondheidszorg

De JGZ is er voor alle kinderen in Utrecht en hun ouders. Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, (dokters)assistenten en logopedisten. Heb jij soms twijfels of vragen over de gezondheid, ontwikkeling en/of de opvoeding van je kind? Rosan in ’t Veld, jeugdverpleegkundige in de binnenstad bij de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) denkt graag met je mee.

Veel ouders weten de weg naar de jeugdverpleegkundige te vinden. We ontvangen uiteenlopende vragen over bijvoorbeeld gedrag, bedplassen, slapen, motoriek of groei. Bij oudere kinderen kunnen weer andere vragen spelen zoals pesten, groepsdruk, seksualiteit, mediagebruik en gezond eten en drinken.

Naast de vragen van ouders nodigt de JGZ alle kinderen uit voor een gezondheidsonderzoek. Dit schooljaar doen we dit in groep 2 en groep 5. In groep 1 en 2 wordt door de assistente op school een screening gedaan van onder andere de ogen. In groep 2 komt ook de logopediste langs voor een screening. Wil je meer informatie of heb je vragen? Je kunt de JGZ bereiken op 030-2863300 en info@jeugdengezinutrecht.nl. Of kijk op onze website www.jeugdengezinutrecht.nl.