Samen maken we de wereld echt een stukje mooier

Een maand geleden startte ons project Gambia vanuit de vreedzame gedachte: We dragen allemaal een steentje bij! Dinsdag 23 april was de apotheose op het achterplein.

Trots als een pauw en met joelende kinderen om ons heen onthulde Mirthe samen met Lot, Tom, Olivia en Laura de opbrengst: €13.641!
Een ongekend hoog bedrag na een spetterende en vooral leuke maand.

Hiermee kunnen wij prachtige dingen doen voor de kinderen in Aljamdu. Van investeren in de moestuin tot het betalen van salarissen van de kleuterleerkrachten en nog meer school- en buitenspeelmateriaal aanschaffen.

Wij zijn trots iedereen: kinderen, ouders en de gehele gemeenschap rondom De Koekoek. De kinderen: van inzamelen tot sponsorlopen, verkopen tijdens een foodfestival of heitjes voor karweitjes met kluskaarten. Ontroerend hoe zij zich zo verbinden met hun leeftijdsgenootjes in Aljamdu. De ouders: de geweldige support, financieel, maar ook organisatorisch tijdens het foodfestival voor de groepen 7-8, en laten we het gezellige benefietfestival niet vergeten als aftrap van ons project. Er werd zelfs voorgesteld om dit iedere maand te doen! Ten slotte de leerkrachten die alle acties samen met de kinderen zo goed hebben vormgegeven.

Namens heel Aljamdu: een grote grote diepe dankbuiging. We hebben snel om wat eerste videobeelden gevraagd vanuit Aljamdu. Dorpshoofd Musa is iedereen meer dan dankbaar! Bekijk het filpje hier:

Komende zaterdag gaan wij (John, Monic, Christiaan, Karin, Iris en Mirthe) naar Gambia. Wij bezoeken daar de kleuterschool en het dorp, en leggen vast wat wij voor hen doen. We laten jullie ook zien wat wij met dit nieuwe projectgeld bereiken: dromen die uitkomen!

Wij houden jullie snel op de hoogte met de aftermovie – na onze reis. En wat we vooral willen zeggen, met heel ons Koekoekshart: DANK.