Thematisch werken

Deze periode stond het thema Restaurant centraal in onze kleutergroepen. Een ongekend mooi betekenisvol thema. We zijn dit thema gestart met een voorstelling over een restaurant waar niets te verkrijgen was en we eindigden 5 weken later met het openen van een eigen restaurant in de klas waar ouders vandaag te gast mochten zijn.

Alles wat de kinderen in deze weken hebben geleerd, kwam prachtig tot uiting. De tafels werden netjes gedekt met alles op de juiste plek, menukaarten werden geschreven, servetten gevouwen en heerlijke gerechten werden bereid. Deze gerechten werden door de kinderen (als obers) geserveerd (en stiekem mee geproefd). En aan het einde kwamen de vuilnismannen de boel opruimen. De cao was gelukkig net op tijd afgesloten😊 Vol trots en bovenal met heel veel plezier!